Pages

pesanan Ustazah 'Amira


Ustazah 'Amira pesan,


"hafal al-Quran tu!
jgn lupa mengulang!
hari2!
wajib buat!"

erk~
asyik bertangguh je,
bila smpi waktu kelas,
baru tahu takut ho3.
saya memg anak murid yg pemalas =='

ustazah cakap lagi,

"buat mcm ni,
setiap kali solat, baca sedikit-sedikit yg kamu hafal.
baca 5-6 ayat,
ok la tuh, 
ini tidak, tiap kali solat,
baca yg sama saja"

ustazah ni macam tahu-tahu je =p

"walaupun sikit2 kamu baca,
tapi kalau kamu baca setiap kali masa solat,
insyaAllah, kamu akan lbh ingat
dan akan bertahan lama."

insyaAllah... 
kami menjawab serentak (=

p/s : Ustazah 'Amira ni org arab, dia ckp dlm bhs arab semestinya... kat atas tu utk memudahkan je (=

p/s lagi : menguatkan semangat & membuang perasaan malas utk ke hayyu ashir yg jauh itu T.T
moga langkah kami utk belajar al-Quran diberkati olehNya ^^!




btemplates

4 comments:

Hamra said...

send my regard to her.

rindunyo... huhu

sungguh. hati ini rindu. rindu ustzh effat. sob3*

Nur Izzati Mohd Hashim said...

insyaAllah (=

rindu ustazah effat jugak, sep aku da plan nak p jenguk ustazah effat nanti, jom p sekali ^^!

nanti aku bincang ngan nadia & asmak...

Nur Izzati Mohd Hashim said...

insyaAllah (=

rindu ustazah effat jugak, sep aku da plan nak p jenguk ustazah effat nanti, jom p sekali ^^!

nanti aku bincang ngan nadia & asmak...

Nur Izzati Mohd Hashim said...
This comment has been removed by the author.