Pages

Awas! Kita diperhatikan.

Bismillahirrahmanirrahim.


Sedarkah kita?


Kita diperhatikan 24 jam, di awasi 24 jam. Sedarkah kita tentang semua hakikat itu? Rasanya kalau ditanya, memg semua mengakui. Ya. Ada yg tgh perhatikan kita. Ada yg mengawasi kita.


Siapakah?


CIA? Kawan? Ibu bapa? 


Semua ni bukan mampu tgk 24 jam pun kan :D


Tentulah Dia, sang pencipa kita, Allah s.w.t..


Allah by saesm of deviantART


Betapa agungnya Allah, memerhatikan semua makhluknya. Betapa hebatnya kuasa Allah.


Tapi, mengapa kita masih nak buat maksiat? Masih nak lakukan perkara-perkara yg x patut kita buat. Kita tahu tapi kita masih buat. 


Adakah ini yg dipanggil, ada ilmu tapi x beramal? :D


Ya. Kita sedar, kita tahu Allah memerhatikan kita 24 jam tetapi mungkin sebab Allah 'tiada' di sisi kita, tak nampak pada mata kasar kita. 
Sebagaimana ada manusia di sekeliling kita. Ada ibu bapa yg blh menegur andai kita buat kesalahan. Ada teman2 yg menasihati tatkala kealpaan.


Semuanya wujud secara zahir tapi tidak bagi Allah.


Jadi, tak hairan la apabila manusia tegar melakukan maksiat sembunyi2, buat di tempat tersorok. Kononnya nak rahsiakan dari pandangan manusia. Tapi lupa, Allah Maha Melihat hatta hanya sebesar Heterophyes :D


Tapi kan, sekurang-kurangnya masih ada malu. Walaupun hanya malu pada manusia. :D


Kalau kita mampu nampak Allah, rasanya kita xkan berani nak buat jahat apatah lagi nak lakukan maksiat pada Dia. Dan hikmatnya kita tak mampu nak tgk Allah, Allah nak uji kita. Sejauh mana tahap keimanan kita (=


Kalau kita nak buat benda sembunyi2, xnak bagi org tahu. Cuba tgk balik, betul ke tidak apa yg kita lakukan tu. 


"eh, xkan rahsia kita pun nak kena reveal kat org lain"


Bukan2. Saya maksudkan tentang maksiat, benda yg bukan. ^^



Lepas2 ni cuba praktis. Andai kata ada nak buat pelik2. Cakap kat diri, latih utk ckp diri,  "Allah tgh tgk tu". Rasanya mesti teragak-agak terus nak buat kan? ^^







 hey! i'm watching you! :D






heterophyes : sejenis kuman yg ada dlm ikan yg kurang masak. Parasitology punya kerja XD








nota : Ada tulis kat board depan meja study, "Kita sentiasa diperhatikan". Sebagai langkah supaya x buat bukan2 :D


nota 1 : kenapa mata sering dikaitkan dengan iluminati eh? ^^
suka baca kisah iluminati ni. Tapi utk percaya 100 % ni tidaklah. Yg mana baik kita ambil, yg mana buruk kita tinggalkan. 


Usah terlalu taksub. KIta dikurniakan akal utk berfikir, utk mengkaji (=


sampaikan Upin Ipin pun kena! Cian diorg :D


jom sama2 nantikan kisah Upin Ipin di Angkasa ^^


nota 2 : best juga dgr lagu Maha Melihat, Opick feat Amanda (=












Yang dicinta kan pergi, yang didamba kan hilang, 
hidup tetap kan berjalan meskipun penuh dengan tangisan.

btemplates

4 comments:

al_hakim said...

ye..Allah sentiasa memerhatikan kite..so kite kene berhati-hati kan..=) nice entry

Izzati Hashim said...

moga kita takkan terus buat perkara yg Allah larang (=
berhati-hati utk selamat di akhirat sana.
peringatan bersama.

thanks hakim (=

shymushah said...

salam..
nice entry..
n lagu maha melihat-apick and amanda sgt kne dgn entry kamu.hiii
=)

Izzati Hashim said...

toche2 (=

lagu maha melihat, opick feat amanda memg best pun :D