Pages

F & F


just let it rain by majgreen of deviantART

Forgive & Forget

Forgive and forget is two different things. It's very hard to forget significant things that happen in our life. In cases that involve bad experience with other people, the experience will stay but let it stay indiffently; free from anger. That's the spirit of forgiving.~ sister

Memaafkan adalah perkara yg mulia. 


Kalau kita memaafkan org tapi dlm pada masa yg sama hati kita masih tidak dpt melupakannya sebenarnya masih ada yg x selesai. Yg tak nampak di pandangan tapi dinilai oleh yang Maha Menilai.


Lebih baik kita belajar memaafkan dari berdendam, menyimpan duka. Takut lama2 nanti, luka tu makin bernanah makin teruk, makin busuk. Kemudiannya wujud rasa benci, dendam. Kan tak elok tu? 


Things are easier said than done. But we can try, give the best effort. 


Saya rasa, kalau kita belajar utk memaafkan, buang segala kemarahan, kesedihan, insyaAllah ketika itulah kita start untuk melupakan. (=




You think i can forget you?
Yes. I will. With time.
Time will heal.

Time will heal

Dan adakah kita tahu esok masih ada utk kita? Kal Ho Na Ho. Mana tahu nyawa kita akan diambil sekejap lagi. We don't know :(

Andai terasa ada buat salah dengan org, apa kata kita minta maaf. 
Dan andai kata kita yg menjadi mangsa, cuba utk memaafkan.

Dan kalau bukan salah kita pun, x salah utk minta maaf dahulu. Lagi manis :D






nota : sebab itu lah, sebelum tidur kita digalakkan muhasabah. Muhasabah kembali apa yg kita buat seharian. Sebelum tutup mata, maafkan segala kesalahan org lain. 

Amalkan selalu istighfar. Mengingati Allah selalu tu kan buat hati kita tenang (=

nota 1 : seorang sahabat pernah bertanya pada saya. Dlm masa 10-15 minit masa lapang, apa yg saya buat.

Saya jawab, saya suka berfikir. Berfikir tentang kehidupan. Bukan mengelamun. hehehe

nota 2 : saya rasa saya mula jatuh cinta pada Danbo. Sudahlah, lepas ni penuhlah setiap post dlm WWK ni ngan Danbo :D

nomo nomo nomo nomo saranghae (=


nota 3 : oh. baru terjumpa blog yg sama nama ngan WWK ni. Pernah jumpa tapi yg tu warna2 kehidupan. Yg ni memg warna warni kehidupan. Sama tapi tak serupa, kan abad :)







Hidup ini terlalu indah utk mengenang kisah duka (=

btemplates

5 comments:

arif al-bagani said...

nice sharing...:D



Visit My Blog Berjalan Menuju Kebenaran

nur aisya humaira said...

salam perkenalan..
thanks zati,bgi sye copy en3 ehem3..:)

entry ni mcm kne ngan kehidupan sye..:)
sye cube utk melupakan tpi kdg2 ia datang dlm inatan sye tanpa diundang..:(
sye cube utk menjadi pemaaf tpi perasaan tu datang, sye rase ati sye cam sakit...nk nangis je...huhu
alhamdulillah, ble sye bce yassin ati sye jdi tenang...:)

Izzati Hashim said...

@arif : perkongsian bersama (=

@aisya : tadapappa ^^

normal la kan kalau mcm tu, sy pun pernah alami, mungkin juga tgh alami (=

mcm sy kata, cakap senang nak buat susah. tapi kita kena cuba, cuba dan cuba.

saya rasa smpi satu tahap, insyaAllah semuanya pasti berlalu (=

yeah, dengan mengingati Allah hati kan tenang. ^^

~MQ~ said...

oleh sbb itu..
maafkan lah saya jika ada kesilapan..
Jazakillah. (",)

Izzati Hashim said...

@ MQ : tadapappa la dik (=