Pages

wat kijo molek!

Assalamualaikum (=


Untuk post yang ni, segho nok nulih dale loghat kelate. Nasib bade la sapo tok pehe =P
Rasonyo semua dah tahu sayo ni oghe kelate (koya!), kelate sejati gitu hohoho.


Ni sebab abah duk wi nasihat dale keto marin la ni. Abah kijo dekat JKR Kota Bharu 15 tahun doh dan sebab tu la abah kato dia nak tukar angin tempat lain pulok. Bose kijo situ doh kalih =P


Tapi abah kato, boh dia mace tokse lepah jah abah g tempat lain yakni tukar kijo dekat daerah lain. Mace-mace la boh oyak, jange tukar, susohla. Pahtu yang menarik sekali, boh oyak tukar tepat kijo ni selalunya oghe yang bermasalah kecuali naik pakat. Hahaha. Menarik-menarik :D


Sayo tanyo abah, bakpo gitunya sapa boh malah nak sain ( tandatangan)? Mama pun oyak la abah ni pekerja berdedikasi. Hohoho.


Naa. Patutlah abah penah buleh anugerah pekerja cemerlang. Hebat la abah. Bangga sekejap hehehe. Xleh bangga lamo-lamo nanti jadi riak pulok :D


Abah pun oyak la, lebih pada pese untuk saya. 


"Kalu ado oghe wi kijo ko kito, buat molek. Buat prabih sapa siap. Jange duk bertangguh-tangguh. Oghe wi kijo, kito sebagai pekerjo keno lah buat molek. Jange buat kijo atah angin gtu, jange duk main-main." Ngee.


Free kena wi tazkirah pagi atah keto marin :D


Meme yolo la gapo ye abah duk pese tuh. Kalu kito wat kijo main-main, sapa bilo nok siap. Kalu siap pun x molek sgt. Doh wat kijo main-main sgt. Sapo suruh? 


Tu ye ado jambate rutuh la. Bangune dua tigo tahun duduk retak doh. Kijo jenih main-main la tuh. Oghe kato make gaji buto! Hee. 



Kijo gak molek. Ingat seksok Tuhe tok tanyo ko? Allah tu Maha Teliti. Beringatla blako, untuk akhirat seksok :D


Loni tengoh ngaji ag. Lambat ag nok kijo. Jadi gak, tera apply dale kehidupe sebagai pelajar. Maso study, study molek, study rajin-rajin. Jange duk main-main. Maso nok main, main lah puah. Buke suruh study 24 je pun. 


Supo jugok kalu berpersatue. Oghe atah suh wat kijo, wat molek. Bia semua kijo bereh blako. Mugo cidik-cidik blako kae :D


Tu je lah. Kito keno ingat so bendo jah. Gapo kita buat loni, saat ni, detik ni, tak kae terlepah dari pandange Allah. Pasti keno tanyo seksok. Huu. 




saye kelate! :D


pesane penaja : haru nulih dale loghat kelate ni. kecek pom pam pom pam blh la, mari bab nulih. So so jadik hohoho.


nota : oghe kato sayo oghe perak, Selangor, sebab kalu kecek luar xdop bunyi kelate pom hua3. tok banggo pun. =p


nota 1 : Sayo suko make budu cicoh petai nge poyok! dan sayo penyokong setia TRW :D Ngee.


nota 2 : sapo tok pehe, bulih la komen deh. Nanti sayo translate hehehe.

















btemplates

4 comments:

fatima azmi said...

adeh mekti..mende ko ckp ni..dok pahe
hahah :)

Izzati Hashim said...

@iema : betul ke ko tak faham? hehehe.

rizwan's sweetheart said...

sayang... akak tak 'pahe' sepatah pon.... uwaaa.... =((

Izzati Hashim said...

@kak feeda : betul ke? sepatah pun tak paham? hee. nak kena translate la ni hehehe :D