Pages

Panas sahara.

Bismillahirrahmanirrahim,
dengan nama Allah yang Maha Pengasih, Maha Penyayang.

Musim panas sudah tiba. 35 degree. -.- baru je 35 bukan 40 lebih yang ketika time kemuncaknya. Allah. Ini baru panas dunia, bukan panas akhirat lagi!

Kalau saya merungut-rungut panas, laju saja mama menegur, "ni panas atas dunia, panas di neraka lagi la panas. Duk atas dunia ni, sekurang-kurangnya kita boleh berlindung dlm rumah, pakai topi, duduk depan kipas. Tapi kalau kat akhirat nanti, kalau tiada amal, kita nak berlindung dengan apa?" =.=

picture of deviantART.









btemplates

8 comments:

nemesis3891 said...

panas.... T__T

Akhyar said...

samela sini.

panas giler hr ni. nk g dkt2 pn rela naik teksi. hehe.

Izzati Hashim said...

@nemesis3891 : biasalah duk kat tanah yg tandus. memg panas (=

Izzati Hashim said...

@akhyar : oh Jordan. lebih kurang je kan panas tu? dua2 negara tanah tandus.

setakat ni berjalan lagi nak ke Uni pun. cuma sepanjang jalan la duk bercakap-cakap, nak beli payung la apa2 la. (=

Muhammad Marzuqi Bin Rameli said...

malaysia pun panas jgk niih:-)

azlina said...

assalamualaikum izzati...

cuaca panas memang tak sesuai le berada di luar nak2 pula bila panas kita lawan minum ais batu tu yg mula batuk dan selesema...kt malaysia pn cuaca x menentu kkdg panas terik kekadang mendung,hujan.

Izzati Hashim said...

@marzuqi : panas malaysia lagi indah kot. Diselangi dengan hujan yang mendamaikan. (=

Izzati Hashim said...

@kak azlina : wslm wbt. (=

insyaAllah saya ingat pesanan akak tu, cuba untuk tak minum air sejuk even kat sini skrg ni memang terasa nak minum air sejuk 24 jam :D