Pages

Nombor hanya angka

Bismillahirrahmanirrahim,
dengan nama Allah yang Maha Pengasih, Maha Penyayang.

Belek-belek FB, terjumpa satu status seorang sahabat yang secara rasminya bergelar final year student.

"Allah, cemburunya tengok dia. Berjaya 'ala tul. Sedang aku?" Hati terdetik.

"Xpe, ada hikmah yang terselit kat mana-mana yang Allah nak bagi tuh." 

Pujuk hati sendiri. Usah dilayan hati yang banyak berkata-kata, tak kemana pun. 
Be positive!
:')

sumber : HERE
Teruskan kehidupan.
Teruskan melangkah.
Perjalanan masih panjang dan jauh.

Kalau hati asyik fikir benda yang kadang tak terjangkau dek akal dan fikiran, kita tak mampu nak teruskan.
Berlapang dada, terima dengan hati terbuka. InsyaAllah Allah mudahkan. :)

Kalau bukan diri sendiri yang pujuk hati sendiri, siapa lagi kan?
Kalau bukan diri sendiri yang psycho jiwa dan hati sendiri untuk jadi lagi positif, 
siapa lagi kan?

:)

Selamat Tahun Baru 2014

Pejam celik, pejam celik dah masuk tahun 2014. Masa berlalu dengan pantasnya, kadang tanpa kita sedari. 

Sepanjang 2013, agaknya apa yang sudah kita lakukan dan buat terutamanya untuk agama? Muhasabah diri sendiri. :)

Apa azam tahun baru?
Ada dan yang paling penting;

Moga hari esok jauh lagi baik dari hari semalam. Biiznillah.

Itu yang dipanjatkan dalam doa seharian. Menjadi orang yang jauh lagi baik, lagi bersemangat, lagi positif, dan seumpamanya. :)

...
Walau dah lambat nak ucapkan (dan mungkin tiada yang baca pun), 
SELAMAT TAHUN BARU 2014.

Nombor hanya angka. Namun, moga bertambahnya usia kita seiring dengan amalan seharian. Biiznillah.
:)
sumber : HERE


nota : 'ala tul : terus

btemplates

3 comments:

chad_NH said...

selamat tahun baru juga (,=

ya angka yang meningkat tapi amal yang tak bertambah malah tidak istiqamah tak memberi erti.

moga kita menjadi yang lebih baik dari semalam. inshaAllah.

Izzati Hashim said...

Amiin. Moga, biiznillah.
:)

brother selasih said...

Selamat Tahun Baru & Salam Maulidur Rasul~ =)
moga dipermudahkan hari-hari kamo0 nnt~

.mayAllahbless.